شبکه خبر
شهرستان نمونه گردشگری بسطام وحومه

ه گزارش خبرگزاری فارس از بسطام، هیئت‌های مذهبی عصر امروز با برپایی دسته‌های زنجیرزنی و سینه‌زنی در تمام مساجد و تکایا حضور یافته و هم‌نوا با خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در سوگ پیامبر نور و رحمت حضرت محمد مصطفی(ص) و حضرت امام حسن مجتبی(ع) به نوحه‌سرایی و عزاداری پرداختند. سوگواران و شیفتگان خاندان نبوت و امامت(ع) با حمل پرچم‌های عزا و حضور در آستان منور امام‌زاده محمد(ع) بسطام این مصیبت عظما را به فرزند امام جعفر صادق(ع) تسلیت گفته و با مرثیه‌سرایی و سینه‌زنی ارادت خود را ابراز کردند. - خبرگزاری فارس: شهر تاریخی بسطام غرق در سوگ پیامبر رحمت و کریم اهل بیت(ع) شد+تصاویر



ادامه مطلب...

تاريخ : سه شنبه 2 دی 1393برچسب:,
ارسال توسط ناشناس

خبرگزاری فارس: مردم بسطام در نخستین روز زمستان سر بر سجده شکر ساییدندبه گزارش خبرگزاری فارس از بسطام، عصر امروز در نخستین روز از زمستان اقشار مختلف مردم به ویژه دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی باغ شهر بسطام با دعا برای افزایش نزولات آسمانی و اقامه نماز، سر بر سجده شکر ساییدند. امام جمعه بسطام در جمع مردمی که برای برپایی آیین معنوی نماز شکر و دعای باران دور هم جمع شد بودند؛ با تسلیت ایام سوگواری رحلت پیامبر اعظم(ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) اظهار کرد: ما امروز نماز شکر به جای آورده و در نخستین روز از زمستان برای افزایش بارندگی و نزولات و برکات آسمانی دعا می‌کنیم -



ادامه مطلب...

تاريخ : سه شنبه 2 دی 1393برچسب:,
ارسال توسط ناشناس

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی یعقوبیان صبح شنبه در نشستی با بانوان فرهیخته و تاثیرگذار بسطام د محل شهرداری این شهر ضمن بیان اینکه تلاش شده است تا بودجه شهرداری را از دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برسانیم از تحقق ۱۰۰درصدی این بودجه خبر داد و اظهار داشت: تلاش كردیم در متمم بودجه كه تقدیم شورای اسلامی شهر شد آن را از چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون به پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان افزایش دهیم.

وی پیش بینی افزایش بودجه سال ۱۳۹۴به ۶۰ میلیارد ریال را از اقدامات دیگر شهرداری بسطام ذکر کرد و افزود: هرچند توان بگذاریم اندك است و نمی توانیم آنچه كه حق مردم عزیزمان است را ادا كنیم.

شهردار بسطام در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینكه مردم خواسته های زیادی اما بحق دارند و مشكلاتی نیز در شهر وجود دارد گفت: باید در این شهر نمونه گردشگری هم خدمات خوبی ارائه دهیم و هم آنچه را كه خواسته مردم و هر توریستی كه از این شهر بازدید می كند است را برآورده كنیم.

محمد علی یعقوبیان شهردار بسطام



ادامه مطلب...

تاريخ : یک شنبه 30 آذر 1393برچسب:,
ارسال توسط ناشناس

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، آن روزها زمزمه اسلام، آیین جدیدی که محمد(ص) در مکه آورده بود در شهر یثرب پیچیده بود و گروهی از دو قبیله بزرگ و مشهور اوس و خزرج این آیین را پذیرفته بودند و در 2 سال پی در پی پیمانی در مکه با محمد(ص) بسته بودند و در پیمان دوم او را به شهر خود دعوت کرده، وعده حمایت و پشتیبانی به او داده بودند.



ادامه مطلب...

تاريخ : یک شنبه 30 آذر 1393برچسب:,
ارسال توسط ناشناس

دکتر هاشمی در دومین روز از سفر خود با حضور در شهرهای سقز، بانه و بیجار به عیادت شوخان رفت. شوخان براخاصی درسال 90 بر اثر تزریق نادرست پنیسیلین در درمانگاه دیوان دره در شهرکرد بینایی خود را از دست داد و تا کنون بعد از چند عمل هنوز بهبود نیافته است.( بنقل از وبسایت مشرق)

 

اما اینجانب بعنوان مدیر سایت خبر شهرستان بسطام  حیفم آمد که بادیدن این عکسها از وزیر محترم ومردمی بهداشت ودرمان که با اتومبیل به مناطق محروم استان کردستان عزیز سفر کرده واز نزدیک بامردم متدین این خظه ملاقات داشته تقدیر وقدردانی نکنم .

دکتر عزیز ما بیادداریم که شما قبل از وزارت نیز با انجام مسافرتهای جهادی به مناطق محروم افراد مستضعف وبی بضاعت را مجانا درمان ومداوا میکردی از منظر ما شما شهید زنده ای هستی که همچون قاسم سلیمانی مشغول بخدمت به مسلمین درجبهه ای مختلف هستید از خداوند میخواهم وجود شما را برای ایران واسلام وخانواده محترمتان محفوظ بدارد آمین



ادامه مطلب...

تاريخ : چهار شنبه 26 آذر 1393برچسب:,
ارسال توسط ناشناس
آن روز شرط عروسی‌ات آن بود که بگذارم در کارت و عقیده‌ات آزاد باشی. نفهمیدم که اینقدر رفتنت سخت باشد. باور نمی‌کردم که بروی. اما من رفتم او همانجا ایستاده بود، اتوبوس دور می‌شد و من نگاهش می‌کردم.


ادامه مطلب...

تاريخ : چهار شنبه 26 آذر 1393برچسب:,
ارسال توسط ناشناس

شهر نمونه گردشگری که قرار بود ویترین فعالیت گردشگری کشور معرفی شوند هیچ تفاوتی با دیگر شهرهای کشور ندارند و حتی در برخی مناطق تبدیل به شهرهای فراموش شده گردشگری شده‌اند.

شهرها و شهرستان‌هاي لاهيجان، ‌رامسر، دماوند، نيشابور، سرعين، ميبد، تفت، ابركوه، ‌بسطام، شهميرزاد و ماهان شهرهاي نمونه گردشگري در ايران هستند كه عنوان شهرهاي نمونه گردشگري كشور را يدك مي‌كشند. معضلات شهرهاي نمونه گردشگري كشور اما چنان در ويترين قرار گرفته است كه مسئولان اين شهرها را از ايجاد تاسيسات گردشگري و حتي ارائه يك طرح كه به ماندگاري گردشگر در اين شهرها كمك كند ناتوان كرده است. به همين دليل نيز شهرداران شهرهاي نمونه گردشگري به سازمان ميراث فرهنگي رفتند تا در جلسه‌اي‌ با معاون برنامه‌ريزي و سرمايه‌گذاري سازمان ميراث فرهنگي مشكلات اين شهرها را اعلام كنند.



ادامه مطلب...

تاريخ : سه شنبه 25 آذر 1393برچسب:,
ارسال توسط ناشناس

ایرنا: داستان جالب زندگی عباس برزگر میلیاردر روستایی اهل بوانات استان فارس که نام خود را در کتاب یونسکو به عنوان شگفت انگیزترین تجربه گردشگری ایران به ثبت رسانده، درسی زیبا از ظرفیت خودباوری است.

این جوان روستایی روزگاری با دستفروشی و دوره گردی در شهر شیراز گذران زندگی می کرد، اینک نبوغ هنر و آوازه کارش پای خارجی‌ها را به روستای زادگاهش نیز کشانده است.



ادامه مطلب...

تاريخ : چهار شنبه 19 آذر 1393برچسب:,
ارسال توسط ناشناس

لابد بیشتر شما، این جمله معروف ذکر شده در «تذکره الاولیاء» فرید‌الدین عطار نیشابوری را خوانده و یا شنیده اید که: «هر که در این سرا در آید نانش دهید و از ایمانش مپرسید، چه آن‌کس که به درگاه باری‌تعالی به جان ارزد البته بر خوان بوالحسن به نان ارزد.» این گفته ارزنده، از آن «شیخ ابوالحسن خرقانی» است؛ عارف نامی قرن چهارم و پنجم هجری.

هم اکنون می‌خواهیم شما را به زادگاه شیخ ببريم؛ «قلعه نو خرقان» روستایی که از سوی سازمان بهداشت جهانی به عنوان «روستای سالم» معرفی شده است. فاصله اين روستا تا تهران، چندان زیاد نیست و بنابراین می‌توانید آخر هفته را در آن بگذرانید. به‌ویژه اين روزها که پاييز دارد به پايان مي‌رسد و چه بسا بخواهيد سري هم به جنگل ابر بزنيد. این روستا چند جاذبه تاریخی دارد. شاید بهتر باشد بگوییم كه این سفر، بیشتر جنبه تاریخی و عرفانی دارد. اگر از مشتاقان زيارت آرامگاه بایزید بسطامی هستيد، می‌توانید رنج سفر را هم بر خود هموار سازید و به مزار ایشان هم سري بزنيد. با این وجود، خرقان می‌تواند برای یکی دو روز آخر هفته تان، پیشنهاد مناسبی باشد. هرچند که دیگر فصل سرما رسیده و باید تجهیزات ایمنی و البته گرمایشی را به همراه داشته باشید.

از خلقان تا خرقان



ادامه مطلب...

تاريخ : چهار شنبه 19 آذر 1393برچسب:,
ارسال توسط ناشناس



ادامه مطلب...

تاريخ : یک شنبه 16 آذر 1393برچسب:,
ارسال توسط ناشناس
آخرین مطالب