یشرفت 50 درصدی ساخت استخر ذخیره آب شهرداری بسطام/ روند انجام پروژه های عمرانی مطلوب است
شبکه خبر
شهرستان نمونه گردشگری بسطام وحومه

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی یعقوبیان عصر یکشنبه در حاشیه بازدید از استخر ذخیره آب شهرداری بسطام به خبرنگاران گفت: ساخت این استخر با حجم یک هزار مترمكعب، 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با بیان ضرورت احداث این منبع ذخیره آب در تأمین و آسان سازی آبیاری فضای سبز شهری افزود: در آینده نزدیک و با به اتمام رسیدن مراحل ساخت این پروژه که در ضلع غربی بوستان شهید مطهری در حال انجام است زمینه اجرای کامل طرح جداسازی آب شرب از آب خام در سطح شهر فراهم خواهد شد.

شهردار بسطام توسعه طرح های آبیاری قطره ای و تحت فشار را از دیگر مزایای بهره برداری از این منبع ذخیره آب دانست و خاطر نشان کرد: آبیاری بخشی از فضای سبز بسطام روزانه با انتقال 210 هزار لیتر آب توسط سه دستگاه تانکر انجام می شود و پس از آبگیری اين استخر، مدت زمان آبرساني کاهش می یابد.

یعقوبیان، چمن زني و حاشیه زنی فضاي سبز بلوار داوود میرباقری واقع در ورودي شمالی شهر نمونه گردشگری بسطام با هدف زيباسازي و ساماندهي فضاي سبز شهري در مساحت هشت هزار و ۴۲۰ مترمربع را از دیگر فعالیت های شهرداری در این مدت اعلام و تصریح کرد: پیش از این نیز طرح جداسازی شبکه آب شرب شهری از فضای سبز و بهره برداری از سیستم آبیاری تحت فشار به طول یک هزار و ۸۹۰ متر به منظور بهینه سازی مصرف آب و کاهش هزینه نیروی انسانی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 100 میلیون ریال در این بلوار اجرا شده است.

وی همچنین از تسطیح و شن ریزی پنج هزار مترمربع زمین های واقع در طرح تعریض خیابان سیدابوالقاسم بسطام خبر داد و عنوان کرد: توافقات با مالکان املاک واقع در مسیر تعریض صورت گرفته و تاکنون مساحتی بالغ بر دو هزار و 896 متر مربع آزادسازی شده است.

شهردار بسطام با اشاره به اینکه با پیگیری های انجام شده به زودی بخشی از واحد مسکونی امور آب و فاضلاب روستایی که در طرح تعریض واقع شده نیز تملک خواهد شد اذعان داشت: یک هزار و 920 متر جدول گذاری نیز در مسیر اجرای طرح تعریض انجام شده است.

یعقوبیان در پایان با یادآوری این مطلب که با هماهنگی های به عمل آمده با امور برق بسطام، جابجایی خطوط انتقال و توزیع برق در این خیابان درحال اجراست ابراز داشت: رشد فيزيكي شهر، احداث سایت بازار هفتگی جمعه در اين خیابان و اخذ تدابير ترافيكي، لزوم ایجاد مسیر ارتباطي شرق به غرب بسطام بیش از گذشته ضروری است.

برگرفته از خبرگزاری مهر


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : دو شنبه 29 مهر 1392برچسب:,
ارسال توسط ناشناس
آخرین مطالب