ابوترابی فرد: ایران جایگاه ویژه ای درحل مشکلات منطقه دارد
شبکه خبر
شهرستان نمونه گردشگری بسطام وحومه

حجت الاسلام ˈمحمدحسن ابوترابی فردˈ روز پنجشنبه در مراسم گرامیداشت چهلمین روز درگذشت حاج حسن میرکریمی پدر سه شهید در حسینیه اعظم ˈقلعه نوخرقانˈ بسطام از توابع شاهرود افزود: گفتمان و دیپلماسی ایران اسلامی به دلیل اینکه همواره درحل مسائل منطقه بر رعایت ارزش های انسانی، عدالت و حقوق ملت ها تاکید دارد، دارای جایگاه ارزشمندی است.

وی با اشاره به هزینه های سنگین غرب و در راس آن آمریکا در کشورهایی مانند عراق و افغانستان که همچنان در رسیدن به اهداف شان موفق نشده اند، گفت:حضور ایران وهمکاری این کشور در حل مشکلات منطقه به عنوان یک نیاز ضروری در گذشته مورد توجه بوده و اکنون این موضوع پررنگ تر شده است.

وی با بیان اینکه سفرنخست وزیر عراق و همچنین سفرهای اخیر مقامات بلندپایه کشورهای همسایه به ایران این امر را نشان می دهد، افزود: تعامل و همکاری با کشورهای همسایه و منطقه به منظور سرعت بخشیدن به حل برخی از مسائل وارد مرحله جدیدی شده است.

ابوترابی فرد با اشاره به اینکه در مورد انرژی صلح آمیز هسته ای تلاش های خوبی صورت گرفته گفت: از همه ظرفیت ها برای تحقق حقوق کامل هسته ای کشورمان استفاده خواهیم کرد و در این راستا بزرگترین پشتوانه حقوق هسته ای، ملت غیور ایران است.

وی با گرامیداشت چهلمین روز درگذشت پدر سه شهید گرانقدر هشت سال دفاع مقدس افزود: جایگاه شهدا ، جایگاه والایی است و جوانان این مرز و بوم در عرصه های مختلف از جمله انرژی هسته ای با ایثارگری و قدرت ایمان خود از ارزش های انقلاب اسلامی وحقوق ملت ایران، جانانه دفاع کرده اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا در سفر امروز نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی به شاهرود عملیات ساخت طرح استخر ذخیره آب در قلعه نوخرقان بخش بسطام شهرستان شاهرود با نام حاج ˈحسن میرکریمیˈ با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال آغاز شد.

سیدعلی میرکریمی اهل روستای ˈقلعه نو خرقانˈ شاهرود پدر شهیدان سیدمحمود، سیدعلی اصغر و سیدمحسن میرکریمی، دارنده نشان ملی ایثار بود.

شهید سیدمحمود میرکریمی متولد سال 1341 در دهم اردیبهشت سال 1361 در خرمشهر به درجه رفیع شهادت نائل آمد، روحانی شهید حجت الاسلام محسن میرکریمی نیز متولد سال 1345 در 29 اردیبهشت ماه سال 1365در منطقه قلاویزان به شهادت رسید و شهید سیدعلی اصغر میرکریمی فرزند دیگر این خانواده متولد1343در سوم اردیبهشت ماه سال 1361 در منطقه سردشت به شهادت رسید. ک/2


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : جمعه 15 آذر 1392برچسب:,
ارسال توسط ناشناس
آخرین مطالب