عاشورا دربسطام
شبکه خبر
شهرستان نمونه گردشگری بسطام وحومه

امام جمعه بسطام در این مراسم پس از تسلیت ایام عزاداری حسینی ضمن اشاره به فلسفه قیام عاشورایی امام حسین(ع) خاطرنشان کرد :ملت ما هیچگاه در برابر ظلم و ستم بیگانگان قد خم نکرده و در راه اسلام و انقلاب کوتاه نخواهند آمد.
 
حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی رضوی از خانم هایی که در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان با حجاب کامل حضور پیدا نموده اند تقدیر و تشکر نمود و افزود :در عصر عاشورا هنگامی که سپاه کفر به کاروان حرم حسینی حمله‌ور ‌شد، در حالی که خیمه‌ها در آتش می‌سوخت و اهل حرم سراسیمه به این طرف و آن طرف فرار می‌کردند ،زنان آل الله بیش از پیش به حجاب خود توجه داشتند.

آنها تحمل اسارت، تازیانه و سختی مصیبت را داشتند، ولی حاضر نبودند، لحظه‌ای از حجاب خود دست بردارند.
 
رضوی با تشکر از نظم ،هماهنگی و همراهی هیئات در اجرای برنامه های فرهنگی و عزاداری اظهار داشت :در بیش از 50 مسجد و منبرخانه شهر بسطام ،عزای اباعبدلله الحسین(ع) با شور و شعور خاصی برگزار شد.

 

وی همچنین در خاتمه با اشاره به تلاش و پیگیری مسئولان برای اجرای مصوبه قانونی شهرستان بسطام تاکید کرد :طبق قول و وعده ای که مسئولان داده بودند هفته گذشته میهمان وزیر کشور بودیم و عنوان شد دولت محترم در بحث تقسیمات کشوری تصمیمات جدیدی اتخاذ نموده و شهرستان بسطام اولین شهرستانی خواهد بود که ابلاغ و اجرا خواهد شد.
 
در پایان این مراسم که تا مغرب ادامه داشت، نخل بزرگ بسطام به مکان دائمی خود انتقال یافت و آئین تعزیه خوانی و خیمه سوزان توسط هیئت حضرت علی اکبر(ع) اجرا شد. (برگرفته از بسطام نیوز)


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : جمعه 16 آبان 1393برچسب:,
ارسال توسط ناشناس
آخرین مطالب